Pagina's

maandag 30 november 2009

Lieve vrienden en familie,

Wat is het fijn om een aantal van jullie weer gezien en gesproken te hebben en te genieten van al het goede dat Nederland te bieden heeft. Ik kijk blij terug op mijn vele bezoeken en presentaties en was erg bemoedigd door de fijne reacties op mijn prediking in de Rafael gemeente te Zoetermeer op 22 november en gisteren in de evangelische gemeente Menorah.

Het was ook een fijne verassing om onze vrienden Dirk & Jannie Blijleven daar te ontmoeten, zij waren een aantal jaar zendeling in Mozambique zo'n 300km van ons vandaan. In Malawi gaat ook alles goed behalve dan dat er plotseling een benzine tekort is en mijn arme schoonzoon een hele nacht bij een benzine station in de rij heeft moeten staan om 20 liter benzine te bemachtigen. Men vreest dat dit tekort nog maanden gaat aanhouden.

Sevana die het wat moeilijk heeft op het moment omdat ze weer niet is ingeloot bij de college of medicine kreeg vanmorgen een grote bemoediging toen de Crea-groep van de PKN Regenboog in Rokkeveen me vanmorgen een symbolische cheque van 1850 euro overhandigde voor Sevana's schoolgeld in het komende jaar. Ik belde Sevana meteen zodat ze zelf haar dank kon uitspreken.

We waren allemaal hierdoor bemoedigd. Ook positief is dat de eerste 1000 euro voor de 4x4 auto is binnengekomen. Nog maar 2000 te gaan! Zelf vlieg ik morgen na twee hele fijne weken in Nederland naar Italie om bij goede vrienden langs te gaan.

Zij zijn ook belangrijke ondersteuners van ons werk in Malawi. Ik ben gedurende deze week nog wel mobiel bereikbaar op nummer 0684878639.

Liefs, Erwin